Strony

czwartek, 25 lipca 2013

Transfer za pomocą modge podge - DIY

Transfer wciągnął mnie do reszty. 
Za pomocą kilku napisów czy obrazka można stworzyć niepowtarzalny przedmiot 
pełen szyku i elegancji mimo jego prostoty.

Niejednokrotnie wspominałam, że uwielbiam proste rozwiązania, 
co jak widać przekłada się na moje prace.

Tym razem transerowemu szaleństwu uległa moja od dawna planowana szkatułka na biżuterię.
Zamówiłam ją w tamte wakacje i tak do tej pory leżała i czekała aż jakiś motyw mnie zainteresuje na tyle bym mogła go wykorzystać u siebie.

Po ostatniej próbie z rozpuszczalnikiem nitro 
przyszła kolej na wypróbowanie patentu z modge podge.

Jak się szybko okazało, sposób przypadł mi do gustu:
- nie śmierdzi tak jak ropuszczalnik więc spokojnie można go wykonać w domu
- zostawia bardziej wyraźny motyw 
- i nie ma tu problemu z przywieraniem motywu, który to zdarzył mi się przy nitro

Jak dla mnie strzał w dziesiątkę, choć nie nadaje się do wykorzystania na tkaninie.


Jakby ktoś był zainteresowany:

1. Na pomalowany przedmiot należy nałożyć wastwę kleju modge podge i przykleić wydrukowany wcześniej motyw (z drukarki laserowej w lustrzanym odbiciu) - wydruk dodatkowo wyrównujemy opuszkami palców i ewentualnie wyciskamy pęcherzyki powietrza.

2. Po wyschnięciu moczymy nasz motyw gąbką i zaczynamy rolować opuszkami palców.   Pierwsza warstawa papieru schodzi szybko. Następnie delikatnie dalej rolujemy, należy pamiętać, aby palec był zawsze lekko nawilżony w wodzie, inaczej zaczniemy rolować nasz nadruk z tuszu.

3. Gdy już nic się nie roluje mamy gotowy przedmiot :)

Na dowód kilka zdjęć: 


Napis w pewnych miejscach jest nieco przetarty co sprawiło, 
że szkatułka jeszcze bardziej mi się podoba :)




Pozdrawiam,

                                  




5 komentarzy:

  1. Piękna szkatułka. Podobają mi się te takie transferowe dzieła, choć sama nigdy nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. efekt rewelacyjny i te perły wystające ze szkatułki piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę się kiedyś odważyć zrobić transfer samodzielnie!! Efekt ekstra!
    Pozdrawiam:)
    PS. W ogóle bardzo inspirujący blog!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna ta twoja szkatułka!!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedziny i komentarz :)